ETT LITET RECEPT

Hej hej hej hemsk mycket hej! Jag är så otroligt uttråkad då jag har jobbat EN dag på 2 veckor på grund av någon mystisk sjukdom. Vägrar dock gå till läkaren igen för de vet ju ändå inte vad som är fel... 
Nåväl! Idag har jag i alla fall mått någorlunda bra sedan lunchtid och jag och Viktor rörde ihop en smaskig middag som jag tänkte dela med mig av, som den hemmafru jag numera är. 
 
Du behöver: 
2 morötter 
1/4 vitkål 
1 chillifrukt 
1 charlottenlök
2 vitlöksklyftor
ca 200-250g skalade räkor 
krossade jordnötter 
3 "buntar" äggnudlar 
till smaksättning använde vi curry, sesamolja och soja. 
 
Hacka chilli och lök i små bitar och fräs på hög värme med curry och pressad vitlök. Skiva eller riv morötterna och kålen och släng ner i pannan när löken osv har fått färg. Sänk värmen ca två steg. Skvätt ner några droppar sesamolja, snåla icke. Koka upp vatten. Använd en mortel och krossa/mosa en-två nävar jordnötter. Lägg nudlarna i vattnet. Tillsätt räkorna i stekpannan. Häll av nudlarna och lägg dem i stekpannan tillsammans med jordnötterna, skvätt på lite soja och rör om. Servera. Ät. Njut. 
Byt ut räkorna mot tofu eller ta helt enkelt bort dem för veg! Tillsätt chilliolja under tillagningen om du vill ha det starkt. 
 
 
Första gången i mitt liv jag skriver ner och delar med mig av något jag bara rört ihop. (Denna gång med hjälp av Viktor) Det kanske man borde göra oftare? 
 
tack och hej
 
 

Kommentarer
madeleine dufva säger:

men yuuuuum

2014-02-13 | 17:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback