2013

Nu har det snart gått två veckor av det nya året, men eftersom de har varit tämligen händelselösa och fyllda med plugg så har jag inget bättre att skriva om än en årsresumé! 
 
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Skaffade en iPhone, tog studenten, handlade på systemet, började universitetet, förlorade någon närstående, fick ett extrajobb, lärde mig trava, firade jul med Viktor. 
 

Vilka länder besökte du?
Norge. 

På partaj i Oslo
 

Vad var din största framgång 2013?
Att jag lyckades få MVG på mitt projektarbete (som dessutom handlade om något jag tycker är sjukt viktigt) trots att det såg ut att gå käpprätt åt helvete från början. 

Bästa köpet?
Oj vad svårt... Min telefon kanske? Eller min fina höstkappa från Monki. Köpte mycket bra kläder detta år. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Studenten var ju ca livets lyckligaste dag. Blev också väldigt glad när det gick så bra på mitt livs första tenta. Och i våras när världens finaste Aida helt plötsligt dök upp när vi drack öl fast jag trodde att hon var "hemma" i Oslo!

Och ledsen?
Att jag i några timmar trodde att en av mina närmaste vänner inte fanns mer. Att min älskade farfar dog. Det gör så ont och jag saknar honom så jävla mycket, så som han var för tre, fyra, fem år sedan innan han inte var sig själv längre.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013? 
Strövtåg i hembygden med Mando Diao
Get lucky med Daft Punk OBVIOUSLY
You & I med Crystal Fighters 
Boys Who Rape med The Raveonettes

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit så himla mycket upp och ner, det har varit stunder av ren eufori och stunder när jag bara velat lägga mig i under täcket och gråta tills jag torkar ihop.

En av de bättre stunderna, Viktors tjugoårsdag.
 

Vad önskar du att du gjort mer?
Fotograferat, tränat, varit utomhus även under andra årstider än sommaren, sagt hur mycket jag tycker om alla jag tycker om, umgåtts med mina vänner, läst.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat, bråkat, legat i sängen.

Blev du kär i år?

Nej men jag fortsatte ju vara.

Favoritprogram på TV?
TVn har ju varit trasig en stor del av året, men Girls kanske. Eller Parks and recreations. Leslie Knope<3

Bästa filmen?
Kan knappt komma ihåg några filmer jag sett. Perks of being a wallflower tyckte jag väldigt mycket om (äen om den kom ut 2012) och Catching Fire SÅKLART!

Bästa boken du läste i år?
Har knappt ens läst några böcker!  Förutom kurslitteratur... Så himla sorgligt, jag älskar ju att läsa.

Årets bästa låtar?
Så himla dålig på att lyssna på nya album och så, tror inte många låtar på min spellista är från 2013...

Bästa matupplevelsen?
Kanske när vi åt musslor på altanen på Flatön en ljum sommarkväll. Så sjukt gott. Och allt blir ju bättre en sommarkväll

 

Något du önskade dig och fick?

Fick mitt livs första kaffebryggare i studentpresent, den hade jag önskat mig väldigt, väldigt mycket. Kan inte komma på något icke-materiellt...

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att alla runt omkring mig som mår så jävla dåligt skulle må bra. 

Vad fick dig att må bra?
Att jag hade en så himla bra sommar.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Fick frukost på min dubbelsäng av min sambo (hahahahha usch så vuxet ord) för första gången i livet. Blev hämtad av styvmor för att träffa lillebror som inte fick komma på kalaset för han hade vattenkoppor. Gick på stan med mamma, lunchade (musslor ännu en gång) och drack champagne med henne och Bella. Blev hämtad av morfar som skjutsade oss till systemet för min premiärhandling! Blev firad, åt smörgåstårta och drack vin hemma hos mamma med mina nära och kära, åkte till stan och tog en skitgod drink på Clarion med några vänner.

Fick välja present från mamma på bolaget haha
 
 Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

Roliga hemmafester och energi.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Bill Skarsgård.

Vem saknade du?
Aida, så jobbigt att inte ha sin bästa vän i samma stad. Har ingen att ringa upp för en spontanpromenad nu. 

De bästa nya människorna du träffade?
Nathalie, Sofia och Anna från min kurs! Sån jävla lättnad att klicka så bra med nya människor som man ska samarbeta så mycket med under några månader. 

Högsta önskan just nu?
Att hela 2014 blir lika bra som sommaren 2013. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback